margaret-in-oeganda.reismee.nl

Laatste vrije dag en terugreis

Vrijdag hadden we een lekkere vrije dag. Het was echt een super mooie ochtend, de zon scheen al krachtig en de lucht was strakblauw. Lekker buiten ontbeten.

Vandaag hadden we plannen om naar een zwembad te gaan. Frank gaf ons de tip om naar Cassia lodge te gaan. Dit is een hotel bovenop een berg met echt een top uitzicht over Lake Victoria en Kampala.

Ik had nog een was in de wasmachine zitten en die wilde ik nog even ophangen voordat we zouden gaan. Het zou nog 15 minuten duren, ik na 15 minuten kijken, gaf die nog 13 minuten aan. Uiteindelijk was die bijna een uur later klaar dan gepland. Super zonde van de tijd natuurlijk.

Nadat alles uiteindelijk opgehangen was, gingen we op de boda naar het hotel. Het was een halfuur rijden daar naartoe. Toen we daar aankwamen, waren we toch een beetje sprakeloos van het uitzicht. Frank had inderdaad niet gelogen, het was echt heel mooi.

Toen we aan het zwembad lagen en onze eerste duik gemaakt hadden, zagen we aan de overkant van het meer enorme regenbuien onze kant opkomen. En jawel, binnen 10 minuten kwam het met bakken uit de lucht. Normaal duurt een bui ongeveer een halfuur. Dit keer duurde het de hele middag.

We zijn maar wezen lunchen binnen in het hotel en besloten na 2 uur toch maar om naar het huis terug te gaan. Met de boda was geen optie omdat het nog steeds regende, dus we besloten een uber te bestellen. Nadat we halverwege waren, zei de chauffeur dag hij een lekke band had en of we even de auto uit wilde gaan. Hij liet zijn band even checken en was binnen 2 minuten weer weg. Alleen liet hij ons staan. We hebben toen maar wat boda’s aangehouden en daarmee verder gegaan.

‘S avonds hebben we met zijn alle pizza besteld en hebben we nog een gezellige dag gehad.

Zaterdag, de dag dat ik weer naar huis zou gaan. De dag begon weer mooi en warm. ‘s Middags hadden we met zijn vieren bij Java’s geluncht en daarna ben ik met Laura teruggegaan naar het guesthouse waar we eerst verbleven. Hier hebben we even met Anne en Thijs bijgekletst en heeft ze onze boardingpassen geprint.

Weer terug in het huis hebben we de voorbereidingen gemaakt voor de barbecue. We gingen met de vrijwilligers uit het huis en met Frank en Joris gezellig barbecuen.

Om 7 uur zat het voor mij erop en werden Laura en ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Het afscheid was toch ook met een traan. Vooral met de meiden waar ik 3 weken mee ben opgetrokken, we hebben echt een goeie band opgebouwd en als dan het moment komt van afscheid nemen is dit toch altijd rot!

Op het vliegveld konden we snel boarden en begon de lange reis naar huis. Om 6 uur Nederlands tijd kwam ik aan op Schiphol. Toen had ik een halfuur om over te stappen op mijn vliegtuig richting Brussel. Dit was nog een hele uitdaging. Het was helemaal aan de andere kant van Schiphol en weer moest ik door de tassencontrole en de paspoortcontrole. Net op tijd kwam ik aan bij het vliegtuig. Na 20 minuten in de lucht gingen we weer landen. Op Brussel stonden Jeroen en Gerlise al te wachten.

Het eerste wat in mij opkwam toen ik in het land was, was hoe koud het hier wel niet is. Het is zo’n 20 graden verschil. Ook hoe geregeld en gestructureerd hier alles is, is best saai eigenlijk. De chaos die in Kampala aanwezig was, was toch wel erg interessant en was is ook snel aan gewend.

Ik ga zeker terug naar Afrika, dat is iets wat ik zeker weet!

Weebale nnyo Oeganda!

Reacties

Reacties

Rianne

Weer veilig thuis inmiddels... met heel veel mooie herinneringen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood