margaret-in-oeganda.reismee.nl

Jinja

Vandaag beschrijf ik weer 2 dagen. Gister waren we al vroeg vertrokken naar Jinja. Het was ongeveer 3 uur rijden daar naartoe. Onderweg weer veel gezien, veel verkeer, veel (kleine) kinderen en veel “winkeltjes”. De rit was daardoor ook zo voorbij.

Toen we aankwamen in Jinja hebben we eerst eens flink geshopt. In elk winkeltje werden we binnengelokt. Ook wordt je steeds aangesproken als: Hey my friend of Hey my sister. Ze hebben ook allemaal vrienden wonen in Nederland, zeggen ze en of ik ze ook kon. (Zo klein is Nederland dan ook weer niet).

Na het shoppen hebben we heerlijk geluncht en zijn daarna doorgereden naar de oorsprong van de Nijl. We gingen met een bootje over de Nijl. Dit was wel echt super mooi! Ook de verschillende soorten vogels zijn fantastisch mooi.

Na de Nijl zijn we doorgereden naar de slaapplaats voor de nacht. Hier hadden we echt het mooiste uitzicht! Hier hebben we ook met alle meiden en Joris naar de zonsondergang gekeken. ‘s Avonds nog een spelletje gespeeld met iedereen en daarna slapen.

De volgende dag hebben we met zijn alle ontbeten en toen zijn Marlou en ik gaan paardrijden voor anderhalf uur! Dit was ook wel super vet hoor. Je liep echt door de dorpjes en de maisvelden en het laatste stuk liepen we weer langs de Nijl.

Toen moesten we een half uur wachten voordat we opgehaald werden. Blijven toch Oegandezen... Daarna hebben Marlou en ik nog een massage genomen van een uur. Man man man dat was geen massage maar een marteling. Ze stond te rammen die vrouw, ook met die ellebogen te duwen in je rug. Nee was echt niet lekker en ontspannen.

Daarna heb ik wel heerlijk een warme douch genomen (eindelijk warm water!!). Daarna nog snel wat gegeten en toen terug gereden naar Kampala. Deze rit duurde wel echt lang want er stond echt mega veel file.

Nog met iedereen wezen uiteten bij zo’n sjiek restaurant. Werden zelfs je tassen gecontroleerd en je werd gefouilleerd. Daar wel heerlijk gegeten en toen terug gegaan naar het guesthouse waar we vanaf het begin verbleven in Kampala.

Morgen naar het tienermoeders project . Het is weer een andere blog dan normaal, maar dat is juist zo leuk aan deze reis om afwisseling te hebben.

Doingoood