margaret-in-oeganda.reismee.nl

Zondag en maandag

Afgelopen zondag zijn we met zijn vijven wezen mountainbiken op een schiereiland in Lake Victoria. Dit was echt de meest zware tocht ever. Het was zo’n 25 kilometer door de bloedhitte en over hele steile bergen. Het was echt kapot zwaar, vooral omdat het ook geen geasfalteerde wegen waren, maar alleen maar zand en kuilen.

We vertrokken vanaf een hotel met een bootje. Al die mountainbikes erop gegooid en gaan. De tocht duurde zo’n 25 minuten. Toen hadden we er nog een soort van zin in.

Toen we daar aankwamen, gingen we al gelijk over allerlei smalle dichtbegroeide paadjes. Was best eng met al die kuilen en keien. Het waren ook steile afdalingen.

Tussendoor hadden we snel een Rolex gegeten en daarna nog een uur door tot de laatste stop. Volgens Frank hadden we een hele mooie omgeving, ik heb daar niet veel van gezien want ik was alleen maar gefocust op de weg.

Na die zware tocht gingen we weer met de boot terug. Toen werden we nog aangehouden door de waterpolitie omdat niemand reddingsvesten omhad. Ze waren overigens ook niet aanwezig.

Uitgeteld bestelde we een biertje. Hier gaan ze per halve liter. Wel vet lekker na zo’n vermoeide dag.

‘S avond lagen we allemaal om 9 uur in bed. We waren versleten!

Vanmorgen konden we uitslapen. Dat werd voor mij maar een uurtje of 8. Om 11 uur gingen we naar de souvenirmarkt. Vandaag mochten we eindelijk,zelfstandig, zonder Joris en Frank op stap! Wat een vrijheid ineens, Haha. Op de markt echt leuke dingetjes gekocht, er wordt ook van je verwacht dat je gaat afdingen. Soms waren ze toch best wel koppig hoor.

Na het shoppen gingen we lekker naar het zwembad bij een lekker luxe hotel. Dit was zo lekker en ontspannen! Heb echt genoten!

Na het relaxen zijn we met de boda terug gereden naar het guesthouse. Mijn bodachauffeur die ging heel de weg spookrijden. Echt doodeng!

Vanavond hebben we lekker pizza besteld en laten bezorgen.

Morgen gaan we voor 3 dagen op safari. De WiFi zal niet al te best zijn dus verwacht niet elke dag een blog.

Doingoood